Eerste dag in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Shauni Bressinck - WaarBenJij.nu Eerste dag in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Shauni Bressinck - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Suriname

Blijf op de hoogte en volg Shauni

20 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Gister aangekomen in ons huisje na een lange rit in het vliegtuig&de taxi. Eenmaal uit het vliegtuig gekomen hebben we nog ongeveer drie kwartier gewacht bij de douane in Suriname. Alles op het gemakskeeee! Koffers pakken en weg (wanneer Carmen haar koffer uiteindelijk gevonden had dan toch). Nu op zoek naar onze taxichauffeur, dit was nog een hele klus. Ze lijken allemaal zo op elkaar! Uiteindelijk onze taxi gevonden en de koffers in de auto gepropt. 2 uurtjes rijden en we waren er.. in ons mooie roze huisje.

Allemaal lieve huisgenootjes die ons ook nog even hielpen met de koffers naar boven te tillen. Nog een beetje gekletst, koffers uitgepakt en op naar bed.

Om half 7 was ik weer al klaar wakker ( in Nederland was het dan al half 11). Toch raar wakker worden met 25 graden. Na ons klaar te maken besloten we om op zoek te gaan naar de supermarkt. Hiervoor moesten we eerst eventjes ons geld wisselen. Dit deden we in een casino.

Onderweg naar de supermarkt en terug gingen we eens even tellen hoe vaak we werden aangesproken door mannen of dat er getoeterd werd... je raadt het nooit. Dit was wel 53 keer! Niet normaal veel. Probeer dat maar eens te negeren.

In de supermarkt onze spulletjes gekocht en een lekker ijsje voor onderweg naar huis. Er zaten er alleen iets te veel in en we hadden er 1 over. Het begon heel hard te regenen en we moesten gaan schuilen. Opeens rende een jongetje ook naar onze schuilplaats toe. We vroegen hem of hij ook nog een ijsje wilde en hij zei heel gelukkig: Jaaaaaaa! Ik moest bijna huilen, zo schattig dit.

Vanavond lekker uit eten met onze huisgenootjes en dan zien we wel wat de dag verder nog brengt!

• 20 Februari 2015 - 18:51

Karin:

Veel plezier shauni.. Ik ga elke dag je verslag lezen , ben benieuwd Xxx

• 20 Februari 2015 - 19:45

Karina Bressinck:

leuke foto's,mooi roze huisje xxxx

• 20 Februari 2015 - 19:47

Tante Henriette:

Shauni, veel plezier in het verre Suriname en maak er een mooie tijd van. Geniet ook van de omgeving en veel succes met je stage Hou ons maar goed op de hoogte, ik lees je verslagen wel.
    Heel veel groetjes en pas op jezelf.