Een zaterdag, zondag & Maandag in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Shauni Bressinck - WaarBenJij.nu Een zaterdag, zondag & Maandag in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Shauni Bressinck - WaarBenJij.nu

Een zaterdag, zondag & Maandag in Suriname

Blijf op de hoogte en volg Shauni

24 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Omdat de site steeds niet werkte is het ondertussen al Dinsdag. Nu pas kan ik mijn blog schrijven. Dus hij is even wat aangepast.

Zaterdag lekker naar de winkels geweest en veel boodschappen ingeslagen! Een appel gekocht die eigenlijk niet lekker was, een rare banaan gegeten & kokosnoten gehaald (die we nog moeten ontleden... maar hoe?) en natuurlijk muggenspul gehaald want na 14 muggenbulten ben je het wel beu...

Na het boodschappen toen zijn we thuis heel aangekomen na heel wat getoeter en hadden we zin om naar de Hermitagemal te gaan. Een taxichauffeur gebeld... Had hij toch verdorie een bordje in z'n auto met DIKKE BRYAN. Helemaal stuk gegaan natuurlijk. Ik denk dat hij nog geen minuut zijn mondje dicht hield omdat hij zo erg aan het kletsen was. De leukste zin van de DIKKE BRYAN: Jullie Nederlanders komen uit de diepvries en moeten hier nog ontdooien! --> Omdat we het zo warm hadden haha.

Toen we de auto uitgerold waren kwamen we er achter dat onze DIKKE BRYAN ons niet kon komen ophalen... helaas! Maar we kregen het nummer 1660 waar blijkbaar meer 'betrouwbare' taxi's zijn. Dus we gingen met een gerust hart shoppen! Uiteindelijk hebben we toch wel redelijk wat gekocht (even omrekenen van dollar, naar Surinaamse dollar &uiteindelijk naar euro) wat een gedoe zeg...

Oke klaar met shoppen & de taxi bellen. Wat denk je ..... TAXI NUMMER NIET IN GEBRUIK. Helemaal in paniek 10 x geprobeerd en het werkte niet tevergeefs. Nu Ruben gebeld (onze tripleider) die gaf ons het zelfde nummer &nog iets ...maar dat konden we niet helemaal verstaan OEPS; Surinaams is nog erg moeilijk. Mensen gaan bevragen en uiteindelijk vonden we een heeeeeeeeele lieve taxichauffeur (die ons heel weer thuis afzette)

Eenmaal thuisgekomen werkten de wc's niet.. handig! &De volgende dag helaas ook nog niet. Dus we dachten: laten we maar lekker naar de Palmentuin gaan! Na een uurtje lopen zijn we er eindelijk aangekomen maar hadden we zoveel dorst dat we eerst maar een drankje hebben gedaan bij Zus&Zo (stiekem ook nog lekker gegeten daar). Helemaal weer met volle energie op naar de Palmentuin... lekker in het gras gelegen een beetje 'gebruind' eerder verbrand maar oke...& nog even lekker door Fort Zeelandia gelopen.

OOOOOOOOOOO BIJNA VERGETEN: als er 1 hond door de straat loopt en begint te blaffen doen ze alle 100 mee in de straat. Conclusie: heel fijn als je wilt chillen of slapen :)

Ν gaan we lekker eten maken (rijst+kip+saus van de slager) en lekker de hele avond genieten van een drankje en spelletjes.

Maandag: Gaan zwemmen met de gedachte dat we lekker bruin zouden worden... helaas hartstikke rood en verbrand! In de avond genieten van een Canei& een poging doen om een kokosnoot te openen. Na een uur hadden we hem uiteindelijk open... we moesten hem hiervoor wel het balkon afgooien! Ondertussen al weer ongeveer 20 muggenbulten waarvan er 1 achter mijn oor en 1 aan de onderkant van mijn voet. Was een ramp om te slapen.

*****Even een aanpassing nog*****
Wanneer je staat te douchen is het verstandig om het slot er op te doen... dit weten we allemaal. Helaas werkt dit slot wat anders en als je hem dicht doet krijg je hem niet meer open. Dus iedereen laat de deur open. Laat nou net zien wanneer ik douche dat de schoonmaker hier voor het eerst is. Wat doet ze? Ze trekt de deur open en ik gil. Ik hoor Carmen helemaal stuk gaan met Yuri waardoor ik ook helemaal dubbel lig.

OK DOEI.

• 24 Februari 2015 - 14:34

Natasja:

Hoi Shauni,
    Ik heb al eerder geprobeerd een berichtje via deze weg te sturen maar ik kreeg het steeds niet weg. Nu lees ik dat er problemen waren met de site dus zal het daardoor wel komen denk ik. Leuk hoor die eerste foto's ,en het huisje wat een superkleur dat roze. Wat een grapjas die dikke bryan ,hahaha.Nog veel plezier daar en succes met je jeukende bulten!

• 24 Februari 2015 - 16:51

Diana:

Zo te zien is het daar wel uit te houden en mooie omgeving, leuk om je een beetje te volgen op deze manier!
    Veel werkplezier! Xxx tante Diana en pit

• 25 Februari 2015 - 10:33

Oma En Opa:

Shauni wij hebben zondag al eens geprobeerd maar het zal waarschijnlijk niet aangekomen zijn,doe het ginder goed en je zal er wel wat van opsteken,wij hebben de foto's bekeken en dat ziet er goed uit lekker warm juist iets voor ons,geniet er van en een dikke kus Oma en Opa xxx.

• 26 Februari 2015 - 16:54

Francis Jongerius:

Hoi Shauni,

Leuk om jouw verhalen te lezen. Twintig muskietenbeten? Dat valt nog best mee. Je kunt ze nog tellen. Heb je ook de Shiling Oil ontdekt? Morgen naar de stage. Ik ben benieuwd. Vandaag weer een ritje in de taxi?

Tot gauw.

Groeten van Francis