Galibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Shauni Bressinck - WaarBenJij.nu Galibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Shauni Bressinck - WaarBenJij.nu

Galibi

Blijf op de hoogte en volg Shauni

17 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag zijn we vertrokken naar Galibi. We moesten verzamelen bij t’vat. Samen met Quinty, Carmen, Mireille, Femke, Maarten, Mo en nog 4 andere gezellige mensen gingen we in de bus 3 uur lang rijden op weg naar Galibi. Onderweg zijn we een aantal keren gestopt om dingen te bezoeken. We zijn weer veel te weten gekomen ( leerzame trips hoor!) Taki taki taal bestaat dus echt als een woord hier in de omgeving dafuq.

Na 3 uur kwamen we aan op Albina& Sint Laurent. Hier weer wat geleerd over de geschiedenis. We hebben een beetje over de markt gelopen. Op de markt gingen we naar een kraampje waar mensen zelf alcohol maakte. Tuurlijk mochten we eens proeven… MAN WAT WAS DAT STERK. Niets voor mij haha. Bij het kraampje kwam opeens een lokale artiest. Als echte Hollandse toeristen wilden we natuurlijk wel op de foto met deze dude. Helemaal leuk vonden we dat (hij ook wel stiekem want hij mocht met die lekkere Nederlandse meiden op de foto DUH)

Na lekker wat te eten zijn we op de boot gestapt die ons naar Galibi moest brengen. We moesten onze poncho aan omdat je nat kon worden op de boot. Gelukkig hadden we dat ding want we werden inderdaad nat. Was wel heerlijk in het zonnetje op de boot! Eenmaal op Galibi aangekomen moesten we de spullen uitladen en alles in het huisje zetten. Hierna gingen we wandelen op het eiland wandelen. We kwamen aan bij het volleybalveldje. Natuurlijk als sportieve groep wilden we meedoen. We hebben helaas niet gewonnen van de andere partij maar het was leuk om te doen.

Na de wandeling lekker naar huisje toe en gaan eten. Na het eten zijn we ons gaan aankleden en op naar de schildpadden! We gingen weer in een bootje. We lagen met z’n allen onder het zeil anders werden we nat. Na een tijd was ik dat zeil zat en deden we het maar gewoon af! We konden naar de mooie sterren kijken.

Op het eiland hebben we een aantal schildpadden gevonden. Een ervan was eieren aan het leggen. Super leuk om te zien! Ook was er 1 die net aankwam op het eiland om te gaan beginnen en er was er 1 die wegging. Die had zijn eitjes al gelegd. Omdat we soms moesten wachten tot een schildpad bezig was zodat we hem niet zouden wegjagen hebben we wat spelletjes gespeeld (LEKKER KINDERACHTIG). Ik ga op reis en ik neem mee… en tellen. Helemaal stuk gelegen hierom. Ondertussen hadden we last van een FEMKEKRAB. Die moest weer effe vervelend doen.

Weer terug bij ons huisje lekker een kampvuur gemaakt. Onze gids maakte cocktails met 90 procent alcohol en die waren HEERLIJK! Na de cocktails nog bier gedronken. Hmm en toen was alles op dus wat nu? Kwam er n andere dude en die had nog een fles bourgoe (rum). Samen met de reisgids, Femke, Maarten, Mo en die andere dude bleven we nog over aan het kampvuur. Heel de fles is op gegaan hahaha. We hadden het zo gezellig dat we niet eens geslapen hebben. Rond half 7 zijn we dus naar de zonsopgang gaan kijken op Galibi.

Na de wilde nacht wat gegeten en aan het strand gelegen en weer in het bootje naar de bus. Een beetje verbrand weer haha zoals altijd. In de bus heeft iedereen een beetje geslapen en man wat was ik blij toen ik thuis was! Gelijk in bed en slaap in halen van de nacht daarvoor!