Phagwa&Neem jij de dag maar over? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Shauni Bressinck - WaarBenJij.nu Phagwa&Neem jij de dag maar over? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Shauni Bressinck - WaarBenJij.nu

Phagwa&Neem jij de dag maar over?

Blijf op de hoogte en volg Shauni

11 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Mijn afgelopen dagen waren weer super!

Donderdag een pre party gehouden met Quinty, Mo & Maarten. Lekker een drankje gaan drinken bij een bar/terras. Eindelijk weer een FRIKANDEL, BITTERBAL en KIPNUGGET gegeten. Heerlijk zo dat gezonde voer!

Afgelopen vrijdag het lentefeest Holi Phagwa gevierd. Wat was dit een super feest zeg! Iedereen kon Phagwa poeder kopen waarmee je op elkaar kon gooien. Lekker smerige boel natuurlijk. Wij hadden ook poeder gekocht (stoer doen). We zouden om 10 uur vertrekken… eer dat we eindelijk bij Maarten stonden was het al half 12 (vrouwen he…) Nou we waren eindelijk klaar om te vertrekken! Nog geen minuut later staat Mo op de sandalen van Mireille en liggen die weer uit elkaar… NOG NIET WEG DUS. Even naar de huisbaas van Maarten en die heeft ze aan elkaar geniet. Okay ready to go!

Het feest begon in de Palmen tuin. Hier was muziek en kon je kleurtjes kopen. Onze kleurtjes waren al snel op en we hebben nieuwe gehaald. Heel veel mensen met mooie kleurtjes; super vrolijk dus! De kinderen vonden het ook erg leuk om die ‘’witte Nederlanders’’ te besproeien met de kleurtjes aangelengd met water. HEUL LEUK… dit was echt troep!

Heel veel mensen wilden met ons op de foto omdat we er zo ‘’mooi’’ uit zagen. Veel toeristen uit Nederland maar ook de Surinaamse mensen vonden het leuk om met ons op de foto te gaan of een foto te maken van ons. Hadden we hiervoor geld gevraagd waren we rijk geweest! (helaas niet gedaan)

Rond 5 uur zijn we gaan eten bij Zus en Zo. Duurde helaas lang voordat we konden eten. Het was wel lekker uiteindelijk! Omdat m’n neus verstopt zat moest ik even naar huis gaan om m’n neusspray te halen. Net op het moment dat we beginnen met fietsen komt er een kei harde regenbui op ons dak (zal je altijd wel weer zien dat dat mij overkomt). Helemaal nat aan gekomen thuis… even wachten tot de bui voorbij is en weer terug naar het feest.

Op het onafhankelijkheid plein ging het feest verder. Hier kwam dj Chucky en nog een paar andere lokale dj’s. Was een heerlijk feest! Toen we thuis kwamen gingen we douchen. Dit was helaas niet zo een succes. De kleur ging er niet af… WAT NU. Zelfs nu 4 dagen later zit ik nog steeds onder de vrolijke kleurtjes. (gelukkig heb ik geen blond haar want daar blijft de kleur helemaal in zitten!)

Maandag begon mijn tweede week stage. We kwamen aan op stage en we kregen gelijk te horen dat we moesten invallen in klas 4 (groep6). Samen met Quinty zijn we aan dit avontuur begonnen. In de ochtend even snel de lessen bekijken en aan de slag! Wat een heerlijke dag was dit zeg. Lekker gerekend met de kinderen, taal gedaan, gelezen, drama, een spelletje & natuuronderwijs gegeven. Heerlijk om natuuronderwijs te geven, hier hield ik vroeger op het middelbaar ook al van om te krijgen. Het ging over de voortplanting van bloemen, zelf natuurlijk een bloem getekend op het bord om de les wat boeiender te maken! De kinderen hebben erg genoten van de dag en waren super blij dat ze een beloningssticker kregen, je had de gezichten eens moeten zien: ze straalden! Zelf was ik ook erg blij en gelukkig dat de dag zo fijn verliep! Dit zou ik elke dag wel kunnen doen!

• 12 Maart 2015 - 21:49

Tante Henriette:

Weer een mooie verhaal en "gekleurde foto's".

• 14 Maart 2015 - 14:40

Oma En Opa:

Shauni wij hebben de foto's bekeken en verslag gelezen leuk dat je die Surinaamse tradities kunt meemaken en de kinderen zo blij zijn met de manier van lesgeven doe zo voort groetjes Oma en Opa xxx.

• 14 Maart 2015 - 20:16

Diana Weemaes:

shauni, goed te lezen en te zien dat je het daar naar je zin hebt , leuke verhalen! xxx pit en tante diana